top of page
Search
  • Writer's pictureBeste Demirc

Second Life ve Nesne Yaratma


Merhaba arkadaşlar, en son sizlere Gentle Heron ve Virtual Ability hakkında bilgiler vermiştim. Gentle’dan sonraki konuğumuz ise hocamızın lisans öğrencilerinden Furkan oldu. Furkan bizlere SL’de nesne yaratma ile ilgili bilgiler aktardı. Hepimizin ilk defa deneyimlediği bu aşama çok eğlenceli geçti. Menüdeki ‘build’ butonuna tıklayarak oradan çeşitli şekiller seçebiliyorsunuz. Biz ilk etapta küp seçtik ve bu küpten masa yüzeyi oluşturduk. Sonrasında Furkan, masanın ayaklarını yine küpten elde edebileceğimizi fakat istersek silindir de kullanabileceğimizi söyledi. Ben tercihimi küpten yana kullandım. Masa ile ayakları birleştirme aşamasında teknik bir aksaklık yaşadım ve masamı ‘move’ butonu ile hareket ettirirken yanlışlıkla çok uzağa yolladım. Hocamız biz bunları yaparken masamı denizin yüzeyinde buldu 😊.

Bu arada küp, silindir veya hangi şekli seçerseniz seçin bunların yüksekliğini, enini ve genişliğini ayarlayabiliyorsunuz. Bu sayede de istediğiniz şekli verebiliyorsunuz. Gerisi artık sizin yeteneğinize ve hayal gücünüze kalıyor. Bu teknik aksaklığı aşabildikten sonra masa ve sandalye yapmayı ve bunları bir bütün olarak hareket ettirebilmeyi öğrendikten sonra, bir sonraki hafta için herhangi bir nesne yaratmamız istendi. Ben tercihimi kitaplıktan yana kullandım, yazının en üstünde görebileceğiniz gibi. Sizler de istediğiniz nesneyi yaratabilirsiniz ve isterseniz benimle paylaşabilirsiniz. İlk defa yapacak olan arkadaşlarım ihtiyacınız olursa sormaktan çekinmeyin lütfen. Hoşça kalın haftaya görüşmek üzere 😊…

7 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page